Friday, March 09, 2012

Teknik Shichida Abah Gagal

Bismillah,

Alhamdulillah, syukur kehadrat Ilahi kerana dengan izinnya saya kembali dapat menulis. Baiklah itu ayat permulaan entry yang agak skema tapi sesungguhnya memang tiada lafaz yang lebih utama untuk saya tulis dan luahkan melainkan kesyukuran kepada Ilahi kerana memberi saya suami yang prihatin sekali.

Menulis memang minat saya. Berada di dalam keadaan sentiasa online juga minat saya. Jika tiada komputer, barangkali saya masih boleh terus hidup. Suami saya tidak akan rasa rugi pun jika saya tidak dapat sebiji komputer tetapi dia tidak sekejam itu.

Komputer yang sebelum ini gagal diperbaiki dan kini dia membelikan saya komputer yang baru. Erk...maksud saya CPU. Itu lebih memadai memandangkan keyboard, mouse, monitor dan perkakasan lain masih berada dalam keadaan yang sangat baik lagi.

Jenuh saya menunggu suami saya tidur malam ni supaya saya dapat menulis entry ni tetiba jadi pemalu ni apehal.  Jadi di kesempatan ini saya nak ucap terima kasih kepada suami sebab tolong belikan saya CPU baru. Semoga kande mendapat balasan yang lebih besar dari ALLAH nantinya.

Oh ye.. tajuk atas tu saje je gimik. Suami saya adalah seorang yang suka bercakap dengan anak-anak dalam keadaan mereka sedang tidur dan separa sedar. Cuba rujuk tulisan saya pada 2006 ni iaitu berkenaan dengan masa yang sesuai untuk menasihati anak. Tadi, semasa mengalihkan tempat anak-anak tidur, dia cuba bercakap2 dengan Arwa.

Abah : Arwa anak solehahkan?
Arwa : (Angguk sambil senyum2)

Abah : Arwa nak masuk syurgakan?
Arwa : (Angguk sambil senyum2)
Abah : Kalau nak masuk syurga kena buat baik, ikut apa ALLAH suruh tau..
Arwa : (Angguk sambil senyum2)

Kitorang senyum2 je tengok Arwa sebab dia senyum semasa dia tidur. Siap boleh respon lagi abah dia kata apa. Lepas tu tetiba je abah sambung..

Abah : Arwa nak umi nombor 2 kan??
Arwa :  Erk... tanak (geleng sambil senyum2)
Abah : Hoh..dahsyat sungguh umi mempengaruhi minda anak Hahahaha

Kahkahkah... umi tak ajar pun :P

*nota tambahan : kalau korang salin diapers anak2 atau bagi dia susu masa dia mamai, jangan lupa sebutkan saja 'anak soleh umi ni, jadi budak baik ye....'. Tak payah karang ayat macam nak bagi ceramah perdana. Sebut anak soleh saja dah merangkumi semua yang kita perlukan dari seorang anak insya ALLAH :).


Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!